Start a Conversation

Unsolved

This post is more than 5 years old

1061

July 18th, 2016 21:00

I cannot see the screen my pc a inspiron one 2330

I have a one inspirion 2330 and the problem is that when turning it on screen and does not give me if I connect a PC using HDMI video gives me another pc and not yours that is what could be? or that would be my problem?

July 20th, 2016 17:00

Hi Diegoof

Thanks for writing to us.

Do you mean you are getting a display on an external monitor but not on the integrated one?

If yes, then it looks like the screen problem.

Are you able to load BIOS or f12 menu? If yes, please run diagnostics from f12 menu and let us know how it goes.

If the system doesn't load f12 or BIOS menu, then shut down the system , disconnect all peripherals , including power cord, hold down the power button for 10 secs, plug back all and turn on the system and observe.

Do provide us your system tag#, email address and name via private message,by clicking on my name in blue and then select send a private message

Regards

July 21st, 2016 20:00

Hi we are awaiting your response.

2 Posts

July 23rd, 2016 21:00

Hi

Hola mejor les hablare en español, por que haci podre expresarme mejor.

Antes de nada lamento la tardanza,

bueno el problema que tengo con mi inspirion es que cuando yo la enciendo la pantalla queda de color azul y si le conecto un cable HDMI y toco lo botones del lado derecho de la pantalla, me proporciona la pantalla de mi otra pc en la de la inspirion,

en si el problema seria que la inspirion no me da su propia pantalla y no la puedo usar, mas que como un monitor para otra pc.

-eh probado lo que me an dicho y no a pasado nada la pantalla sigue igual.

-tampoco me muestra la bios ni me muestra nada en la pantalla.

-cuando prendo el teclado, el teclado solo se mantiene encendido por un corto tiempo y se apaga la luz verde.

-la pantalla en un lapso de 1 o 2 minutos se quita del color azul y se pone de color negro.

- ya la eh visto por dentro y si tenia un poco de suciedad por dentro(use guantes de latex)

-revise el disco duro y me hace un poco de ruido, lo probe en otra pc y si funciona.

-limpie las memorias RAM.

Muhas gracias por el sistema de respuesta rapida.

July 23rd, 2016 23:00

Hi, Nice to hear from you. This is english support. you can contact our twitter spanish support on @DellAyuda

No Events found!

Top