Commencer une nouvelle conversation

Ce message a plus de 5 ans

Solved!

Aller à la solution

3114

7 mai 2013 07:00

Dell PowerEdge T300 et Dell OpenManage Server Administrator 7.2

Hello,

I've finished installing a T300 server with Microsoft Windows 2008 R2 and SNMP feature installed. The server was installed using the OpenManage boot CD 7.2. Network card installed and configured, reboot OK and everything working OK.

Secondly, I installed Server Administrator Standalone 7.2 and now, when I reboot the server, I lose the network connectivity. If I disable and enable the network card, connectivity works. When I reboot the server, I lose again the LAN connectivity. If I uninstall Server Administrator Standalone 7.2, my server works perfectly well.

I have searched on the network and have not found a solution. I have installed the latest network drivers but cannot find a fix.

Can someone guide me please on my issue?

Regards,

Chris

7 Technologist

 • 

188  messages

7 mai 2013 11:00

Merci, Pourriez-vous vérifier la version de firmware de votre carte réseau ? 

(Je pars du principe que votre souci est lié à la carte réseau intégrée à la carte mère. Ne tenez pas compte des liens ci-dessous si il s'agit d'une carte additionnelle.)

Si la version est antérieure à la version 7.4.8, pouvez-vous la mettre à jour et installer les derniers pilotes disponibles svp ?

Mettez à jour le firmware et les drivers, et indiquez moi si le souci persiste. Vous trouverez les liens ci-dessous.

Attention, un redémarrage sera nécessaire afin que chaque mise à jour soit prise en compte.

Firmware 7.4.8http://www.dell.com/support/drivers/fr/fr/rc1077983/DriverDetails/Product/poweredge-t300?driverId=THCKX&osCode=WNET&fileId=3176151152&languageCode=fr&categoryId=NI 

 

Pilotes 17.40http://www.dell.com/support/drivers/us/en/19/driverdetails?driverid=7WFK2 

Eric

7 Technologist

 • 

188  messages

7 mai 2013 07:00

Hi Chris,

You currently made this post in the French Dell community forum, so if you are a French Speaker feel free to speak in French :emotion-1:

To sum up your issue: you have a Poweredge T300 with Windows 2008 R2. When you install Open Manage Server Administrator 7.2, you loose the network connectivity on each reboot. This issue is resolved by uninstalling Open Manage Server Administrator 7.2.

I never had this kind of issue. To check if we have any kind on compatibility issue, can you please install Open Manage Server Administrator 7.1 ( you will find it here : http://www.dell.com/support/drivers/us/en/555/DriverDetails/Product/poweredge-t300?driverId=30T1C&osCode=WS8R2&fileId=3084704932&languageCode=EN&categoryId=SM) and tell me if the issue is still present ?

Regards

Eric

3  messages

7 mai 2013 09:00

Bonjour,

Merci pour votre réponse rapide. J'ai désinstallé la version 7.2, rebooter le serveur puis installé la version 7.1. Rebooter mais toujours le même problème. C'est la première fois que je rencontre ce soucis.

Cordialement,

 

Chris.

3  messages

10 mai 2013 02:00

Bonjour,

Je vous remercie pour la réponse qui est la bonne. Firmware de la carte réseau obsolète (version 3.x versus 7.4.8). J'ai upgradé le firmware uniquement car les pilotes les plus récents étaient déjà installés et tout est redevenu normal. Serveur accessible après un redémarrage.

Un grand merci ! Aide très appréciée !

Cordialement,

Chris.

7 Technologist

 • 

188  messages

10 mai 2013 07:00

Merci de m'avoir tenu informé ! Je suis ravi que tout fonctionne désormais correctement.

Bonne journée,

Eric

Aucun événement trouvé !

Top