Florian Steinau's Posts

Florian Steinau's Posts

Hello all, I've got similar information to what has been shared on the github link from stozk. @stozk As Intel provided a solution on this problem, I will proceed to close the service request you... See more...
Hello all, I've got similar information to what has been shared on the github link from stozk. @stozk As Intel provided a solution on this problem, I will proceed to close the service request you have with Dell. Thank you for your assistance. With kind regards, Florian
Hello Daniel, thank you for that feedback. I've forwarded this information to our engineering team. Kind regards, Florian
Hello, duplicated this behavior also on a XPS 13 equipped with Intel i5 CPU. Additionally noticed that the error seems to be only happening with API 25 but never happend with API 28. Could you ... See more...
Hello, duplicated this behavior also on a XPS 13 equipped with Intel i5 CPU. Additionally noticed that the error seems to be only happening with API 25 but never happend with API 28. Could you please try with API 28? Is anyone else using an API different to 25 and is facing similar issues? Please be informed that I will not be in office until 23rd of July. With kind regards, Florian
Hello again, my colleague was just able to duplicate the behavior with a XPS 13 (9370) using an Intel i7 CPU running Windows 10 (1803). We will be investigating now. Kind regards, Florian
Hello Daniel, OS installation is out of box. In the meantime I've updated all drivers and the BIOS. Just wondering if using a Microsoft account will affect fingerprint touch behavior, as we are o... See more...
Hello Daniel, OS installation is out of box. In the meantime I've updated all drivers and the BIOS. Just wondering if using a Microsoft account will affect fingerprint touch behavior, as we are only using local accounts for testing in our laboratory. Currently using Windows 10 (1709). Will be updating to Windows 10 (1803) now. Is there any user affected with an Intel i5 CPU? So far I was not able to test with an Intel i7 configuration. With kind regards, Florian
Hello Daniel, thank you for the video. I've tried with Pixel 2 AVD too but the bluescreen wont show up when using the fingerprint reader on the power button. In addition another XPS 13 (9370) and ... See more...
Hello Daniel, thank you for the video. I've tried with Pixel 2 AVD too but the bluescreen wont show up when using the fingerprint reader on the power button. In addition another XPS 13 (9370) and a  XPS 15 (9575) has been tested with Android Studio and Intel HAXM, but there was also no bluescreen shown. Is there any custom installation done for Android Studio or Intel HAXM like custom memory size etc.? With kind regards, Florian
Thank you stozk, could you provide us this project/application you programmed or create a simple project/application that we could use for issue duplication? I've already tried to run a sample ap... See more...
Thank you stozk, could you provide us this project/application you programmed or create a simple project/application that we could use for issue duplication? I've already tried to run a sample application using a Nexus 4 AVD, but it didn't crash upon using the fingerprint sensor. Will have the XPS 13 (9370) in my hands again on monday, so I can test with Pixel 2 AVD too. Kind regards, Florian
Hello all, could you please provide an exact and simple step by step guide on how to duplicate this behavior? Using a XPS 13 (9370), I've installed Android Studio incl. Intel HAXM, running the An... See more...
Hello all, could you please provide an exact and simple step by step guide on how to duplicate this behavior? Using a XPS 13 (9370), I've installed Android Studio incl. Intel HAXM, running the Android Studio with an open project and open emulator for a random Android device. If I send the system to sleep and wake it up using the power button everything is working flawlessly. I was not able to see the reported Bluescreen so far. Fingerprint is setup and running on the power button. With kind regards, Florian
Hallo miteinander, an dieser Stelle noch einmal vielen Dank an matzedin für die Mitarbeit. Es handelt sich in diesem Fall nicht um CABC, welches über den Panel gesteuert wird, sondern um die Inte... See more...
Hallo miteinander, an dieser Stelle noch einmal vielen Dank an matzedin für die Mitarbeit. Es handelt sich in diesem Fall nicht um CABC, welches über den Panel gesteuert wird, sondern um die Intel Display Power Saving Technology (DPST). DPST kann entsprechend über die Intel Grafikeinstellungen deaktiviert werden. Mit freundlichen Grüßen, Florian
Hallo, das Ganze Thema ist nun schon eine Weile her und wir haben nochmals bei der Entwicklungsabteilung nachgehakt, ob es zu den bisherigen Informationen noch mehr Details gibt. Daraufhin kamen ... See more...
Hallo, das Ganze Thema ist nun schon eine Weile her und wir haben nochmals bei der Entwicklungsabteilung nachgehakt, ob es zu den bisherigen Informationen noch mehr Details gibt. Daraufhin kamen von der Entwicklungsabteilung noch folgende Aufgaben und Fragen: Kopie vom System Einstellungs Bericht. Beispieldatei mit welcher der Fehler nachgestellt werden kann. (z.B. ein von euch verwendetes Word Dokument, mit dem der Fehler auftritt). Mit welchen Applikationen tritt der Fehler auf (Word, PDF, etc.)? Besteht das Problem bei einer USB, LAN und WLAN Verbindung? Über eine Rückmeldung würde ich mich sehr freuen, damit ich die Antworten an die Entwicklungsabteilung weiterleiten kann. Viele Grüße, Florian
Hallo miteinander, wir haben gestern nun endlich die Toshiba XG4 SSD testen können und haben mit dem Standardtreiber folgende Werte erreichen können: Wie bereits in der Vergangenheit verm... See more...
Hallo miteinander, wir haben gestern nun endlich die Toshiba XG4 SSD testen können und haben mit dem Standardtreiber folgende Werte erreichen können: Wie bereits in der Vergangenheit vermutet, hängt das Problem mit dem AS SSD Benchmark zusammen ( http://forum.notebookreview.com/threads/potential-bug-with-as-ssd-benchmark-and-nvme-drives.803017/ ). Nutzt für einen Benchmark der SSD bitte ATTO Disk Benchmark oder CrystalDiskMark. Besteht dieses Problem bei euch auch mit den anderen Benchmark Tools? Viele Grüße, Florian
Hallo, die Entwicklungsabteilung wartet zur Zeit auf die Zusendung der Toshiba SSD und wird dann versuchen das Verhalten nachzustellen. Momentan benötige ich keine weiteren Informationen von euch... See more...
Hallo, die Entwicklungsabteilung wartet zur Zeit auf die Zusendung der Toshiba SSD und wird dann versuchen das Verhalten nachzustellen. Momentan benötige ich keine weiteren Informationen von euch. Viele Grüße, Florian
Hallo auch von meiner Seite, mir wurde heute von unserem International Product Support mitgeteilt, dass diese Herausforderung mit der aktuellsten Premier Color Software, BIOS 1.2.25 und Intel HD Gr... See more...
Hallo auch von meiner Seite, mir wurde heute von unserem International Product Support mitgeteilt, dass diese Herausforderung mit der aktuellsten Premier Color Software, BIOS 1.2.25 und Intel HD Grafikkartentreiber 21.20.16.4627 (A09) nicht besteht. Könnt Ihr mir kurz bestätigen, ob das soweit korrekt ist? Viele Grüße, Florian
Dankeschön
Hallo tialg, kannst du mir bitte noch den Kommandozeilenoutput zusenden? Viele Grüße, Florian
Hallo Kratos, danke für die Information. Werde das entsprechend weitergeben. @all Würde mich über weitere Feedbacks von anderen betroffenen Nutzern freuen. Viele Grüße, Florian
Hallo nochmal, wir sind zur Zeit dabei nach einer Dell eigenen Lösung zu suchen. Könnt Ihr mir dazu bitte mitteilen, welche Firmware Version eure Toshiba SSD hat? Öffnet die Kommandozeile und geb... See more...
Hallo nochmal, wir sind zur Zeit dabei nach einer Dell eigenen Lösung zu suchen. Könnt Ihr mir dazu bitte mitteilen, welche Firmware Version eure Toshiba SSD hat? Öffnet die Kommandozeile und gebt das folgende Befehl ein: wmic diskdrive get caption, firmwarerevision Die ausgegebene Firmware Version bitte hier posten. Prüft im Anschluss bitte, ob das Problem auch mit der aktuellsten Firmwareversion besteht: http://downloads.dell.com/FOLDER04142853M/3/5KDA4103-64bit_ZPE.exe VIele Grüße, Florian
Hallo Thomas, die Dell Dock WD15 unterstützt die Ausgabe von 60Hz bei UHD nicht. Von uns freigegebene Monitorauflösungen der Dell Dock WD15 findest du hier. Viele Grüße, Florian
Hallo Robert, bitte öffne für deine Anfrage einen neuen Thread. Deine Frage weicht zu sehr vom eigentlichem Thema ab. Viele Grüße, Florian
Hallo Alex, danke für die Info. Habe es jetzt auch in der Sendungsverfolgung von UPS gesehen. Viele Grüße, Florian