Start a Conversation

Unsolved

This post is more than 5 years old

6047

May 19th, 2010 07:00

The default gateway is not available / La passerelle par défaut n'est pas disponible

 

Hello,

I have several times a day on the internet unwanted disconnections. The icon "network" in the taskbar shows me an exclamation mark on yellow triangle. I must always use the option "Resolve" to find a connection. The assistant tells me that the default gateway is not available.

Windows Network Diagnostics:

- The default gateway is not available: fixed
- Reset the card "Local Connection": finished
- Search the problems router or broadband modem: not executed

My other PC connected to the network that is running Windows XP does not have this problem and my IP is dynamic.

Configuration:

- Windows 7 Home Premium
- Network card: Intel (R) 82562V-2 10/100
- The drivers for my network card are update (version 9.13.41.0)
- Modem: Sagem Livebox Mini
- Access Provider: Orange

Thank you advance for your answers.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bonjour,

 

J'ai plusieurs fois par jour des déconnexions intempestives sur internet. L'icône "réseau" dans la barre des tâches m'indique un point d'exclamation sur triangle jaune. Je dois systématiquement utiliser l'option "Résoudre les problèmes" pour retrouver une connexion. L'assistant m'indique que la passerelle par défaut n'est pas disponible.

 

Diagnostics réseau de Windows :

- la passerelle par défaut n'est pas disponible : corrigé

- réinitialisez la carte "connexion au réseau local" : terminé

- recherchez les problèmes de routeur ou de modem haut débit : non exécuté

 

Mon autre PC connecté au réseau qui est sous Windows XP n'a pas ce problème et mon IP est dynamique.

 

Configuration :

 

- Windows 7 Édition Familiale Premium

- Carte réseau : Intel(R) 82562V-2 10/100

- Les drivers de ma carte réseau sont à jour (version 9.13.41.0)

- Modem : SAGEM Livebox Mini

- Fournisseur accès : Orange


Je vous remercie par avance pour vos réponses.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

No Responses!
No Events found!

Top